Kişisel Gelişim: Empati

Admin

Administrator
Yönetici
"Artık Hitesh ile arkadaş olma ihtimalim yok." dedi Abhay annesine.

6. sınıf bir stajyer Abhay kurumdan yeni dönmüş ve oldukça yorgun görünmüştü.

"Bugün bir anlaşmazlık yaşadık ve o hayatımda gördüğüm en korkunç birey" dedi Abhay, annesinin elinden bir bardak serpiştirirken.

Anne: "Kesinlikle bana tam olarak ne olduğunu bildirmeyi tercih eder misiniz?"

Abhay: "Yanıt sayfama bakıyordu ve bugün ders sınavında yanıtlarımı çoğaltmaya çalışıyordu."

Anne: "Ondan sonra neden ondan beklemesini istemedin?"

Abhay: "Öyle demek istedim. Yine de, eğitmen daha önce her iki kişiyi de ele geçirdi, bunu yapmamasını ona bildirebilirim. Ancak eğitmen bana hiçbir şey söylemedi, durum tüm kurstan önce benim için oldukça aşağılayıcıydı. Ve bana bildirmeye devam ettiğiniz gibi, bir suçta yardım etmek, suçun ta kendisidir. Bu nedenle, karşılaştırılabilir satırlarda, başkalarının yanıtlarımı çoğaltmasına izin vermek de aynı şekilde uygun değildir."

Anne: "Sen benim çocuğuma yakışıyorsun. Bununla birlikte, hala onunla olan ilişkinizi ayıran faktörün bu olmaması gerektiğini düşünüyorum."

Abhay: "Anne, bunu senden gerçekten beklemiyordum. Şu anda önerdiğinizin tam tersini bana sürekli söylediniz. Genelde benden her zaman yanlışlardan ve yanlış insanlardan uzak durmamı istemez misin? Son sınavda 2 konuda çalışmayı bıraktı. Ayrıca diğer arkadaşlarım da onun kötü işlerinden uzak durmamı tavsiye ettiler."

Öte yandan sınavda sadakatsiz yakalanan Hiteş kötü bir aileden geliyordu. Kurum masraflarının bir hayır şirketi tarafından finanse edilmemesi durumunda, 6. temel'e de yaratması mümkün olmazdı. Tıpkı tipik olarak kötü bir evde olduğu gibi, hem anneleri hem de babaları eğitimsiz ve okuma yazma bilmiyordu. Hitesh'in durumlarına aşina olan Anne, Abhay'i bu konuda aydınlatmayı seçti.

Anne: "Tamam. Bu arada kalsın. Araştırmanı tamamla bunu akşam sonra konuşuruz."

Akşam, annem ertesi gün sabah erken saatlerde sabah 5'te kalkmasını ve hazırlanmasını söyledi. Onu bölgede bir yere götürmeyi tartıştı.

Sabahın çok erken saatlerinde, annem Abhay ile birlikte büyük olasılıkla yakın bir yemek mekanına gitti. Abhay, Hitesh'i annesiyle birlikte bir araçtayken yemekhanede numaralandırabilir. Dünkü olay yüzünden öfkelenen Abhay, Hitesh'e alışkanlıkları için ciddi bir kınama sağlamak için arabanın altına girmek istedi. Yine de, geçirimsiz annesinin ısrarı üzerine oturmaya devam etmesi gerekiyordu.

Anne: "Hitesh daily, bu yemek mekanını önceki akşamın aletlerini temizlemek için endişelendiriyor. Sabahın erken saatlerinde 5'in hemen altına gelip işe başlamasını bekliyorum. Siz ve arkadaşlarınız hala uykudayken, hanesine yardım etmek için hemen aşağıda çalışıyor."

Abhay: "Ne olmuş yani? Sınav boyunca kopya çekmesini veya kopyalamasını onaylıyor mu?"

Anne: "Kesinlikle uygunsun. Bu onun dünkü alışkanlıklarına izin vermiyor. Bununla birlikte, ondan bıkmış olduğuna inanmanıza veya sırtınızı ona çevirmenize rağmen, durumu kendi başınıza değerlendirebilirsiniz. Şu anda sabahın erken saatlerinde kalktığınız an işinin yüzde ellisini bitiriyor. Onun durumuyla ilgili sorumsuz olmak, onun ya da kendi yardımınızdan herhangi biri olma olasılığı yüksek değildir. Daha geniş bir bağlamda, bugün kültürümüzde de aynı nokta hakimdir. Kızmak ya da ağlamak yerine, bu tür noktalardan kaçınacak ve onu çok daha iyi bir birey olma talimatlarına yönlendirecek yararlı bir hizmet düşünebilir misiniz? Kurum otobüsünde seni seçmesini beklediğin an, ona talimat vermek ya da sorularını düzeltmek için kullanamaz mısın? Aynı şekilde, aynı şeyi yapmak için girinti boyunca uzun süre tasarruf edebilirsiniz. Bunu benim için yapar mısın?"

Abhay: "Üzgünüm anne. Bundan sonraki sınavda yırtmak zorunda kalmamasını sağlayacağım."

Mesajım boyunca araştırma araştırmalarını bitiren bir etkileşim kursuna sahiptim. Derste altıncı kalitede kursiyerler için bir anlatı oluşturmamız istendiğinde. Bu süre zarfında kaleme aldığım aynı hikayeyi hemen aşağıda yayınladım.
 
Üst