Ölçülü olarak içmek güvenli midir?

Admin

Administrator
Yönetici
1661939059642.png

İşte yeni bir küresel çalışmanın söylediği şey

Geçenlerde meslektaşlarımla akşam yemeği yedim ve ikimiz yemeğimizle birlikte şarap sipariş ettik. Garson, alkolün hücresel etkileri üzerine çalışan tanınmış ve saygın bir araştırmacı olan üçüncü akşam yemeği arkadaşımıza bir şey içmek isteyip istemediğini sordu ve "Hayır teşekkürler. Her yudumun vücuduna zehir kattığını bilerek alkol almaktan hoşlanmıyorum.” Toka.

Haksız değil. Alkol vücudumuzdaki enzimler tarafından asetaldehit adı verilen bir kimyasal maddeye parçalanır. Asetaldehit, “kolayca yanan berrak bir sıvı” olarak tanımlanan bir kanserojen, bir toksindir. Dezenfektanlar ve parfümler gibi diğer kimyasalları yapmak için kullanılır. Nefes almayı zorlaştırabilir. Akşamdan kalmaya neden olan ve alkol içtikten sonra bir şeyleri hatırlamayı zorlaştıran şey budur; asetaldehit zehirlenmesinin karaciğerinize, beyninize zarar vermesi ve vücudunuzdaki zarlara zarar vermek için kanınıza girmesinin sonucudur. Evet, alkol sana iyi gelmiyor.

Ama ... gerçekten mi? Çok içmezsen, gerçekten o kadar kötü mü? İçmek için “güvenli” bir seviye var mı?

Çok içmezsen, gerçekten o kadar kötü mü?
Bu sorunun cevabı, duruma göre değişir.

Bazı insanlar asetaldehiti parçalamalarına izin vermeyen genetik bir varyant taşırlar, bu yüzden içtikleri zaman vücutlarında birikir. Bu, az miktarda alkolün bile yüz kızarmasına, kalp atış hızının yükselmesine, baş ağrısına ve mide bulantısına neden olduğu anlamına gelir. Ayrıca daha yüksek özofagus kanseri oranlarına yol açar. Genetik varyant öncelikle Doğu Asya kökenli bireylerde bulunur ve bazen “Asya Floşu” olarak adlandırılır. Alkol sizi her içtiğinizde hasta ettiğinde, alkol sorunlarının gelişmesine karşı son derece koruyucu olduğu ortaya çıkıyor.

Ancak alkole karşı bu kadar aşırı olumsuz tepkiler yaşamayan geri kalanımız için, ara sıra akşam yemeğinde bir kadeh şarap içmek gerçekten çok mu kötü?

Bu soruyu cevaplamak için yeni ve büyük bir küresel çalışma ortaya çıktı. Ve oradaki cevabın da karmaşık olduğu ortaya çıktı.

Sağlığınızı ne kadar alkolün etkilediğini anlamak zordur, çünkü bu soruyu cevaplamak için, sağlığınızın nasıl etkilendiğini test etmek için içen bir versiyonunuzun ve içmeyen bir versiyonunuzun olmasını istersiniz. Bu nedenle bilim adamları, çevresel maruziyetlerin sağlık sonuçları üzerindeki etkilerini öğrenmek için tek yumurta ikizlerini inceliyorlar. Ancak çoğumuz kendimizin genetik bir kopyasına sahip değiliz, bunun yerine bilim adamları, alkol satışları ve kendi kendine rapor verilerinin bir kombinasyonunu kullanarak bir popülasyondaki genel alkol tüketim oranlarını tahmin ediyor ve ne kadar alkol tüketildiği ile alkolle ilişkili hastalıkların popülasyonda ne kadar yaygın olduğu arasındaki ilişkiye bakıyorlar.

Alkol tüketim şekilleri ve sağlık sonuçları hakkında sahip olduğumuz en iyi verilerden bazıları, 1990'dan 2020'ye kadar 15-95 yaş arası bireyler için 204 ülke ve bölgeden veri toplayan Küresel Hastalık, Yaralanma ve Risk Faktörleri Yükü Çalışmasından kaynaklanmaktadır. Bu, dünyadaki sağlık sonuçlarının en kapsamlı çalışmasıdır.

Alkolün sağlığınız için ne kadar kötü olduğu söz konusu olduğunda, cevap yaşınıza ve yaşadığınız yere göre değişir.
Bunun nedeni, alkolün sağlığınızı ne kadar etkilediğinin, içmediyseniz sağlığınızın ne kadar iyi olacağı ile ilişkili olmasıdır. Belirli bir bölgedeki belirli bir yaş grubu için genel sağlığın temel oranlarına dayanarak, sağlık risklerinizin içmeyen insanlardan daha kötü olmadığı tüketim düzeyini hesaplayabiliriz; buna “içmeyen eşdeğerlik" denir.

15-39 yaş arası gençlerde güvenli düzeyde alkol tüketimi yoktur.
Gençler genellikle sağlıklıdır, bu nedenle alkol almanın sağlık üzerinde daha belirgin etkileri vardır. 15-39 yaş arası bireyler için, içmeyen eşdeğerlik esasen sıfırdır, yani tüketilen herhangi bir miktarda alkol kişinin sağlığını daha da kötüleştirir. İçen gençlerde, zararın çoğu alkol tüketimi ile ilgili yaralanmalardan kaynaklanmaktadır.

40-65 yaşındaysanız, günde 1-2'den fazla içecek daha kötü sağlık, özellikle kardiyovasküler hastalık ve kanser ile ilişkilidir.
40-65 yaş arası bireyler için, genel sağlık azalmaya başladığından, yalnızca insanlar günde 1-2'den fazla içki içtiğinde, doğrudan alkol tüketimine atfedilebilecek sağlık üzerindeki olumsuz etkileri görürsünüz. Ayrıca, kardiyovasküler hastalık ve kanser de dahil olmak üzere kronik sağlık koşullarını etkileyerek alkolün en büyük olumsuz etkisine sahip olduğu bir değişim var.

65 Yaşın üzerindeki bireylerde, alkolle ilişkili hastalığın başlıca nedenleri kardiyovasküler hastalıklardı, ancak yaşamın bu aşamasında genel sağlık daha hızlı azaldığı için hangi alkol seviyesinin önemli ölçüde daha kötü sağlıkla ilişkili olduğunu tahmin etmek zorlaşıyor.

Çalışmanın diğer birkaç önemli sonucu: zararlı düzeyde alkol tüketen bireyler arasında% 59'u 15-39 yaş arası gençler ve% 77'si erkekti.

Yani, ılımlı bir şekilde içmek güvenli midir? Gençseniz, cevap hayır; alkol tüketimi açıkça sağlıkla ilgili daha kötü sonuçlarla ilişkilidir. 40 Yaşın üzerindeyseniz ve oradan yaşlandıkça, cevap muhtemelen öyle görünüyor. Günde bir içkiden fazla içmiyorsanız, sağlığınız muhtemelen içmediyseniz beklenenden çok daha kötü değildir. Bununla birlikte, en sağlıklı seçim kesinlikle alkolsüz bir içecektir. Mocktail yapan var mı?

Danielle Dick, PhD, Rutgers Robert Wood Johnson Tıp Fakültesi'nde psikiyatri profesörü ve Rutgers Bağımlılık Araştırma Merkezi Direktörüdür. Ergen ve gelişmekte olan yetişkin alkol kullanımı ve ilgili ruh sağlığı sorunları konusunda uluslararası kabul görmüş bir uzmandır. 350'den fazla bilimsel makale yazdı ve Ulusal Sağlık Enstitüleri'nden 30 milyon dolardan fazla araştırma fonu aldı. Çocuk Kodunun yazarıdır: Çocuğunuzun Daha Mutlu, Daha Etkili Ebeveynlik için Eşsiz Doğasını Anlamak, Penguin Random House'un bir baskısı olan Avery tarafından yayınlanmıştır.

Web sitemi ziyaret edin danielledick.com ücretsiz kaynaklar için veya genetiği anlamanın ebeveynlik, ilişkiler, sağlık ve refahınızda size nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi için Dr. Danielle Dick'teki sosyal medyada beni takip edin.
 
Üst